måndag 6 juni 2011

Utflykt

Med havet som utflykt!

Hej Nationaldagen!

Idag blåser det i den hissade flaggan! Men solen skiner gott!

Igår packade vi fikakorgen och åkte på en liten utflykt till Hovs hallar som ligger mellan Båstad och Torekov.
En plats där naturen verkligen påminner om hur mäktigt och stort det kan vara...
Här är det bra skor och snälla barn som gäller.
Det är klippbranter, raukar och grottliknande formationer...
Vi hade en bergsbestigande 7-åring med oss och hjärtat hamnade i halsgropen ett par gånger...det är verkligen ingen lekplats.

(Googlade på hallar och det är ett äldre namn för hällar (klippor) och har bla givit namn åt vårt landskap Halland.)

Någon travar sten på detta ställe...
Det inspirerade andra i familjen också...
En ganska märklig syn med alla dessa stenar som travats och stenar som lagts i klippskrevor i massor... Kan tänka att det är någon/några som älskar detta ställe.



This is the life!
Sol, vind och vatten och fika!

Idag blir det mera trädgårdsjobb för min del!

Vi ses!
/Mariette

10 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Åhh.. så vacker bloggerska!!!
Vilken härligt ställe ni besökt, jag älskar ju sten så jag blir så lycklig när jag ser bilderna på stenarna. Vackert!
Önskar dig en fin nationaldag,just nu regnar det här och åskan mullrar.
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sol vind vatten och fika, så härligt. Att bo så nära havet måste vara stor lycka, jättefint ställe för en utflykt. Och du har en duktig fotograf, så fina foton på dig.
Ha en fin nationaldag
Kramar
AnnaMaria

Norrfrids Eija sa...

Vilket mäktigt landskap, och du måste vara en av bloggvärldens vackraste! Små dagsutflykter - det lever man länge på! Sverige är fantastiskt! Nu firar vi nationaldagen!
Eija

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig utflykt ni gjort. Vackra scenerier, med sol, vind, vatten och röda klippor. Jag hoppas att jag någon gång ska få bo vid havet, där känner jag mig hemma...

Önskar dig en underbar Nationaldag!
Kram,
Regina

Ps. ...och var har frun gäddhänget då???

Karin sa...

Tänk vad Bjäre är vackert. När jag kom ner hit för 26 år sedan tyckte jag att jag kommit till Pardiset.
Själv crusade jag runt där igår, sol, hav och kaffe!

Kramar

Ullis sa...

Oj, så vackert! Och pampigt!
Ha en fin kväll!
Ullis

mammaxtre sa...

Vad vackert. Jag förstår att ni hade en fin stund.

Ha det gott

Haggie sa...

Gud så fint ställe! det ser så mysigt ut!

Soltorpsgarden sa...

Hej!
Håller med dig ang alla vackra blommor och små saker som är så vackert, efter den låånga vintern behöver man det! Vad fint det ser ut bland alla stenar, rogivande! Ha en bra vecka!

Källeboda lantliv sa...

ja det ser verkligen skönt ut ! ibland så måste man ge sig tid att åka på utflykt ..inte bara jobba ..det skulle vi med gjort ,,jag var allt lite sur på att bara vara hemma hela helgen ...men ni ser ju ut att haft det bra ...kram jeanette.kallebodalantliv