lördag 25 juni 2011

Livets goda...





God fortsättning på Midsommarhelgen!

Igår hade vi givetvis blommor i håret, Olivia och jag.
Eric hoppade över i år...  han lånade lite ibland under kvällens gång istället.

Idag är det inget vidare väder, så jag tänkte det var lika bra att sätta igång med bakningen inför nästa helgs Knäredsdag/Trädgårdsrunda då vi har servering på gården bakom butiken.

Men innan dess var jag och simmade en runda, jätteskönt när det regnar och är grått...

För det är ju sommar i alla fall, oavsett väder!

Lite tända ljus och lite blommor så blir det extra mysigt att baka...

Idag blir det något från Leila Lindholms bok A Piece of Cake och en annan gammal goding från bakpärmen.
Det är ju tur att man får plocka fram den pärmen ibland (!)...för det finns många oprövade recept som "ska provas"...känner ni igen det....? Man samlar på hög men hinner aldrig riktigt testa allt man vill.

Här får vi nog ta och provsmaka lite nu, det doftar sååå gott!

Skön Midsommarlördag!
/ Mariette

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fina ni var igår i era kransar!!! Önskar dig en fortsatt fin helg. Kram Johanna

Moodboardwithflowers sa...

Vilka superfina kransar och så fina ni var i dem! Bra att det finns kameror! Glad midsommarhelg!

Unknown sa...

Så fina ni är, tjejerna hade krans men inte jag. Fast din hade jag nog gärna haft på mig.

Ha en fin midsommardag!

Kram Anna

Marie - Systrarna sa...

Livets goda kan också vara att man inte på länge länge tagit sig tid att läsa en fin blogg och sen äntligen göra det! Som jag idag. Såå många fina inlägg att läsa ikapp här inne! En högtidsstund. Tack för inspirationen söta Mariette! Var rädd om dig. Kram/Marie

Källeboda lantliv sa...

såå söta ni är ..hoppas er midsommar var bra ..ja bakväder idag ..men visst är man lite trött ...lycka till med kakorna ..leila bakar är så bra ..kram jeanette.allebodalantliv

topdesign sa...

Ja Leilas bok är välanvänd hemma! Såg du det nya programmet från Frankrike som började i veckan? Det var mycket inspiration där. Så fina kransar ni hade igår.
Soliga kvällshälsningar Lena

Åsa sa...

härligt att midsommaren var bra..det var den för oss också :)
jag känner absolut igen dett med recept..vet inte hur många jag har som ska prövas ;)
kram Åsa

mammaxtre sa...

Vilka fina kransar. Det fattades mig på midsommarafton :-)

Ha det fortsatt fint