söndag 26 juni 2011

Blommor i håret igen!


Vi fortsätter väl med blommor i håret,
midsommar eller inte?!
Här en rosknopp som klänger på vårt hus södersida vid namn Leverkusen.
En blekgul tacksam ros...

Nu när sommaren är full av blommor så får man ju passa på att sätta dem i håret lite oftare eller hur? Enkelt men fint, oavsett om man har långt eller kort hår.

Idag har vi varit på konfirmation och här sitter jag i nya soffan, Oxford från Mio Möbler, och väntar på att vi ska åka! Favoritroskudden från Olsson & Jensen givetvis på hedersplats!

Två kusiner som "hänger" innan vi ska in i kyrkan.

Sitter i kyrkan och tänker hur vackert det är...
***

Efter konfirmationen blev vi bjudna på jättegod buffè! Ja, min svägerska är så himla duktig på att laga mat faktiskt... Önskar jag hade lite mer talang där(!).

När vi kom hem konstaterade jag ännu en gång hur vackert det är med trädgårdsskräpet...
En spann med överblommade pioner...

Pionen här nedan slog ut i veckan och står i full blom, lite senare sort än de andra. Jag är inte helt säker på namnet, någon annan som vet? Gissar på Bowl of Beauty, men det är inte uppkollat!

Vacker är den i alla fall...

Över trädgårdsgången slösar Paradisträdet frikostigt med sina blommor...
Som ett härligt rosa regn...

Nehej, nu ska jag baka vidare, igår blev det två sorter...Idag tar vi den tredje...
Imorgon måste nämligen målarpenseln gå varm! Mycket att stå i som vanligt!

Vi ses!
Skön söndagkväll!/ Mariette

5 kommentarer:

Rebeccas DIY sa...

Vackert med blommor i håret och vilken underbar klänning du har då dig!

AnnaHelena sa...

Så fin du är med rosen i håret och den vita spetsklänningen!
Lite skönt att få bryta av allt ditt fixande med målning, bakning och annat jobb med att gå på konfirmation, kan jag tänka!

Kram // AH

mammaxtre sa...

Underbara bilder, helt underbara.

Ha det gott

Johanna Stålros sa...

jättefint med blommor i håret, det är klart vi ska fortsätta med det;) Underbar blombild. Kram Johanna

Anonym sa...

En gul ros i håret vad kan bli vackrare. Vilket fint hem du har!

Kram